Friday 29 June 2012

Assalamualaikum.

aku nak cerita pasal benda yang jadi kat sekolah selama lebih kurang 3 minggu, lepas cuti sekolah hari tu.

1. Pergi surau for maghrib, ada kipas dinding yang baru, besar kot. haha, semua kipas yang ada dalam surau 47 kot. aku dah kira. Kenapa tak pasang aircond ja? sebab nnti kena tukaq pintu tingkap segala bagai.

2. Time assembly hari ahad, pengetua cakap, SM SAINS KUBANG PASU, telah tercalon sebagai SBT untuk cohort yang ketiga. then, pengetua cakap, yang sekolah kami dapat baiah, yang time nadzir mai hari tu. alhamdulillah. Aku harap semoga sekolah aku, boleh terus cemerlang and get the title High Performance School.


3. Jumaat, Sabtu, and Ahad ada Festival Form 5. meriah jugak, tahun ni buat dekat Hostel Piazza. yang macam tak best, sebab depa tak guna khemah, form5 just guna laluan nak pi sekolah. Ahad, cuti Israk Mikraj.


4. Ahad malam Isnin, around 12 malam, ada orang ketuk dorm aku. disebabkan pintu dorm aku kunci. so, ada yang bagi salam.

pqah : assalamualaikum, Kak Alia. Ada orang nak jumpa.
aku : Waalaikumussalam. Sapa ? (adik dorm aku bukak pintu)
pqah : the outsider want to see you.
aku : Sapa la yang nak jumpa.
pqah : Entah, kakak kak alia kot.
aku : Sejak bila la kakak aku mai sini tah, siap naik dorm bagai.(sambil jalan keluar dorm)

elok, aku keluar dorm, nampak macam orang yang aku kenal wearing baju batch form4 Saina. you know who? Shufa Shareena. My fb friend. Serious terkejut gilaa. Speechless. Tetiba dia sua kentang KFC kat aku, aku pun ambik laa. Then, sembang-sembang depan pintu. Rupanya dia baru balik dari Kem Projek Khas kat Port Dickson kott. Disebabkan sampai lambat, Sainarian tidor sekolah aku dulu. Esok pagi baru balik. Sembang lama jugakk. pastu, dia mintak izin nak pi tidor. Aku cakap esok jumpa laen before balik.
Esok tu, dan jumpa kat hostel, tapi kat sekolah takdan, sebab aku ada kelas pagi tu, so, dia pass keychain dekat aku. Thanks, Shufa :)

5. Hari apa tah, dah tau result full. Fuhh! cuak bhaii -,- okay, nak tau result aku. Before tu nak cakap, result aku tak gempak mana punn. 2A 3A- 2C 1D 1E. Alhamdulillah, setakat ni tak wujud lagi failed. Ranking batch 63/198.


6. Hari Jumaat, outing. Outing dengan Afifah, Akma, and Run. uuu, target outing, makan Pizza Hut yang baru tu. Pizza Stik Ayam. sedap ooiii. 


7. Disebabkan hari sukan hampir berkunjung tiba, maka tidak sah sekiranya tidak ada perjumpaan rumah. Rumah Gamma buat jugakk, abg Afiq and kak Alia ada nak buat pembahagian tugas kat form 4, sebab sukan ni form4 yang handle. aku dapat jadi AJK Banner dengan Hanif ==' dengan aku tak pernah cakap dengan dia(kot la). Suka hati ja bagi aku AJK tu. terima ja laa. On that day, aku ada debat dengan si DEBATER sekolah, Firdaus, pasal tema rumah. Macam nak je aku tembak dia, tau ah debater pun. Sapa la kan aku ni kann kalau nak dibandingkan dengan si Firdaus tu. Tema pilihan ialah Marsupilami -,- , Spongebob and Telutubbies. At the end, Spongebob menang.


8. Hari Selasa and Rabu ada sukantara. This year punya sukantara, lompat jauh tak dak. Seriously, aku nak lompat jauh. tak mau ada lontar peluru. First day, rumah aku buat lontar peluru. As usual, tak dapat pun. Bola tu pun berat gila bapakk, tau la aku ni gagah pun en ==' . Rabu, 100m pulak. ni lari by House and by form. gelabah gila time nak lari. nasib baik aku dapat line first. dengan penuh semangat aku berlari, sambil mulut aku terkumat kamit membaca doa. At last, sampai garisan penamat before bunyi benda alah tu. aku dapat 2 point wey. macam tak percaya. Alhamdulillah ^_^


That's all untuk 3 minggu yang tak balik. Balik ni ada sukan pulakk, nantikan post pasal sukan :)










No comments:

Post a Comment