Saturday 28 December 2013

Malam Kenangan Terindah 2013

In the name of Allah, the most Merciful and Powerfull Indeed.

Assalamualaikum, girls and guys sekalian. Hari ni dah 28 Dis, esok lusa tulat tungging masuk 2014. Means that dah sebulan sehari tamat SPM and still aku tak buat apa dengan blog ni.

 Dicepatkan cerita post kali ni nak berbicara mengenai Malam Kenangan Terindah takpun, we just called it as grand dinner batch. Senang. 1 Nov 2013, TH Hotel, Alor Setar. Few days before the real war begin. Soo, temanya moden kontemporari and also blue pink. Ada yang gerak sana awal dgn 5F because terlibat dengan persembahan. Aku tak terlibat apa, so, pergi sana trip 6.30 dengan yang lain. Lucky us, sebab time ni juniors semua takda, bbm. Hehe XD Actually bas ikut class, tapi automatically we all separate ikut gender. Sampai sana, smaghrib dulu then gerak hall. Ramai dah chup tempat untuk duduk dengan partner memasing. Unfortunately, something happen. I mean meja tak cukup for boy cause girl ambik lebih satu. Then, keadaan memang terdesak. So, meja aku decided to volunteer nak separate. Ya Allah, hanya Allah yang tau perasaan kami kami ni yang kena separate and isi kekosongan meja lain. Fuhhh, sabar. 

Teachers yang hadir pun ramai termasuk staf semua and paling penting mengikut tema that is blue pink :') Aku punya member meja, Zeera, Jihah, Dianah, Fiq, Insyirah, Aimi, Fara D, Nadia, Iffah. Tablemate makan aku ni meriah, sporting. Riuh sangat,  mentang2 meja belakang kan :p Tengah makan ada multimedia show. Sedih bila mengimbau balik kenangan lama T.T The Gift of A Friend.

Cabutan bertuah paling menarik sekali. Dapat no.3 *tak silap la. Awal tu berebut no cabutan dekat atas meja dengan fara D. Siap mengaku aku punya bagai, last2, aku bagi dia, aku ambik no.3. Tengah khusyuk dengar siapa yang dapat, tetiba "no.61". *takda yang bangun *semua pandang sekeliling *tengok Fara D and her number atas meja and 'Farah number hang lahhhhhhhhh'.hahaha, ni serious aku gelak, boleh pulak macam tu kan farah kan. Dia dapat jam dinding, comel sangat :3 Mulalah aku blaming dia ambik no aku bagai. Orang jealous memang macam tu kan. Then, iffah said,

Iffah : Alaaah Alia, hang kan dapat cabutan bertuah last yr time penutup minggu merdeka, 
birthday hang pulak tu. Aku sure hang dapat lagi.
Aku : hmmm, taktau laa. Amiin.

Selang seli dengan performance ada cabutan bertuah lagi. Suddenly, Iffah punya no disebut and she got bag. Dia dah lama nak beg tu. Untung birthday girl kan hari tu ^^ Tengok no aku macam mustahil nak sebut dah dengan no bawah sepuluh tak dengar lagi. Suddenly macam tengah ralit la aku ni, then umum "no yang bertuah seterusnya ialah no.3". Amaigaddddd, I was like 'no aku weh *sambil tunjuk no'. Dapat kotak comel jee, dalam tu ada kain pasang warna pink. Sweetnyaaa cikgu pilih pink. After that, penutup, satu batch nyanyi dari bawah dengan geng koir atas stage nyanyi lagu Aizat*tak ingat tajuk dan 'Terima Kasih Cikgu' by upin ipin. Habis semua tamat, ada photography session, tangkap gambar reramai satu batch. Then, tamat. Sampai sekolah, pakat lepak dulu dekat Hostel Piazza tangkap gambar.

souvi for Valiants ; badge and bookmarks

tablemate dinner *pun ada -,-

MKT 2013^^

the boys.

5 Rajin; conquer by 22 girls and 8 boys.

Cikgu Hadijah yang tersayangggggg :')

Us. Sunshine.


Valiant Generation 0913.
The Forerunner five years survival KUPSIS.






No comments:

Post a Comment