Thursday 4 October 2012

In the name of Allah, the most merciful and powerfull indeed.

18 September 2012
 Lisan Arabbbbbbbb! Dengan aku orang third. Ye la kan huruf A mesti berada di hadapan. Tak yah bajet aku sorang cuak la en, orang lain pun sama je. That day, buat lisan arab dekat library. Lisan Arab tu aku dapat pasal makanan tradisional. Aku hentam je la. And hari tu, time kafa weekend, ustaz ada tunjuk markah ujian lisan. Aku dapat 15/15. Alhamdulillah. Ramai je yang dapat full mark.

19,20,21 September 2012
Form 4 punya kem tahun ni dekat D'Puncak Bris Resort, Sik, Kedah ^_^ Jauh kot dari sekolah, siap musafir lagi. Aktiviti kat sana like water confident, jungle trekking, buat rakit, naik rakit and etc. Water confident best. First time kot. Hari buat rakit tu memang the best moment la kan. Boys tebang buluh and buat rakit. Girls buat pendayung. Makan nasi dalam hutan dalam keadaan hujan. Boys bertungkus lumus siapkan rakit. Havoc .____. Time naik rakit tu, separate aa boys girls. Ada dua stesen, aku naik rakit untuk stesen yang kedua. Team rakit aku, mareen, fatin, mimie, wan, atirah, ainin, aku, and athirah. One in a lifetime weh. Bukan senang nak naik rakit, yang , macam nak tenggelam pun ada. Alhamdulillah, group aku selamat sampai. Expression budak laki pasal dayung tu macam ;

"Oih, hampa ikat dayung tu macam pa lagi, kayuh sikit dah tercabut satu, satu."

Actually, I have nothing to say. Picture pun tak dak. Tak bawak kamera. Ada satu ja, ambik kat kawan aku. Kem ni best sangat. Superb. 

Aku yang pakai baju kuning dengan team rakit aku :)

25 September 2012
Final Arab Pendengaran dan Bertulis ^_^ Yang ni agak susah kott. Pendengaran pasal internet. Overall arab, aku harapboleh dapat cemerlang. Doakan aku .___.

3 Oktober 2012
Hari ni aku wakil sekolah untuk olahraga daerah 1M 1S. 6 laki 6 perempuan yang pegi. Yang pegi sana, aku, Eyja, Fazeera, Aishah, Aimi, Piqah. Kay tanya aku nak masuk 400m ke 800m, then aku pilih 800m. Event tu dekat tatar. Aku ingat 4 Oct, rupanya 3 Oct dah start. Memang gelabah la en ~ Pagi tu sampai sana, acara macam dah nak start. Guess what, 6 orang kami kena masuk semua acara yang ada. Terkejutt kott. Cuba bayangkan 100m, 800m, lontar peluru, lompat jauh. Okay, dengan aku bukan sprinter. Lontar peluru aku macam tak percaya, lontaran pertama 3.41m,. Jangan gelak, aku tau tak jauh mana pun. At least bagi aku, aku berjaya membuat satu lontaran yang agak hebat untuk diri aku *hebat sangat la kann -,- Fyi, first time aku lari atas trek yang memerlukan aku untuk pakai spike. Selama ni, aku lari atas padang yang macam sawah ==' Alia, bersyukur la sikit. 

4 Oktober 2012
Hari last untuk olahraga tu, hari ni ada acara medley dan lompat jauh. Medley, aku masuk 400m. Sekolah aku, SMSAH dan 2 sekolah harian lari sekali, and sekolah aku no3. Sedih :'(  Lompat jauh, ada dua kali. Aku batal 1 dan lepas 1. Time closing ceremony, yang tunggu kat situ, aku, Eyja, Umar, Bad. Yang lain balik dulu. Team kami, perempuan, dapat naib johan keseluruhan. Johan dapat kat SMSAH. Johan overall, pun dapat kat SMSAH. For me, SMSAH deserve to get it. Bad dapat 2nd lompat jauh. Kat sana, aku ternampak Ezam Syamir, dia macam menang banyak. Aku tak tego dia pun, kalau aku tego, dia tak kenal, malu aku -,- 4 orang kami ni ha, tunggu Sir Velson ambik, then, pi tengok futsal. Tunggu sampai sekolah aku punya turn nak lawan. Lawan dengan SMSAH, seri 2-2. Aku macam kenal budak SMSAH berjersey 8, tapi aku taktau nama apa. Abaikan, aku harap nanti aku tau jugak sapa dia. Sampai sekolah, pi kelas, ambik homework semua, packing barang, balik.


Lalui hari-hari di sekolah, dengan ketiadaan air *kekadang. Segala ujian dan cabaran, cuba aku tempuhi dengan tenang tanpa gelabah. Itulah hidup. Allah masih sayangkan aku, sebab tu Allah bagi ujian dekat aku. Semoga aku tabah dan sabar dengan setiap ujian yang diberikan. Thanks buat kawan-kawan aku yang sentiasa bagi semangat kat aku dan ingatkan aku dengan Allah ._____.



No comments:

Post a Comment